• Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

• 31.08.2022
        • Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego odbędzie się 1 września 2022 r. o godz. 9:00 na boisku szkolnym. Msza święta w intencji uczniów , rodziców , nauczycieli zostanie odprawiona o godz. 8.00 w kościele NMP Królowej Polski.

• INFORMACJA – DOŻYWIANIE DZIECI W SZKOLE

• 19.07.2022
        •     Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jastrowiu informuje, że jest możliwość dożywiania dzieci w szkole od 2 września 2022r. pod warunkiem złożenia podania do tutejszego Ośrodka do dnia 15.08.2022r. Złożenie podania po tym terminie wiąże się z wydaniem decyzji od 15 września 2022r.Dziękujemy za współprace w roku szkolnym 2021/2022 oraz życzymy wszystkim dzieciom i ich opiekunom bezpiecznych wakacji, pełnych słońca i wielu niezapomnianych przygód.

Kierownik MGOPS

Agata Skoczek

Tu możesz pobrać pliki

MOPS

• Czwartoklasiści w Toruniu

• 16.06.2022
        • 13. czerwca uczniowie czwartych klas pod opieką pana dyrektora Stanisława Nowickiego oraz wychowawczyń: Aleksandry Koralewskiej i Anny Tomasz zwiedzali Toruń . Uczniowie skorzystali z dofinansowania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od rejsu po Wiśle. Ze statku,, Wanda” mogliśmy oglądać panoramę Starego Miasta i słuchać opowieści o historii grodu. Następnie podziwialiśmy Toruń z wieży ratuszowej, emocji było co niemiara. Liczyliśmy schody, a niektórzy z nas pokonali lęk wysokości i niechęć do wdrapywania się na wysokości. Po zejściu z wieży, zjedliśmy obiad w restauracji na rynku .

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Domu Legend Toruńskich, skąd z przewodnikiem rozpoczęliśmy grę miejską po Starym Mieście oraz ruinach zamku krzyżackiego. Podzieleni na trzy zespoły rozwiązywaliśmy zagadki, szukaliśmy ukrytych skarbów, sprawdzaliśmy naszą orientację i spostrzegawczość. Pod koniec wycieczki odwiedziliśmy Manufakturę Cukierków i każdy z nas mógł praktykować w zawodzie cukiernika. Warsztaty bardzo podobały się dzieciom

i opiekunom. Na koniec zajęć, otrzymaliśmy dyplomy i lizaki. Pyszności !

Oczywiście, dzieci nie mogły doczekać się chwili, w której można było kupić pierniki i inne pamiątki .

Zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi wróciliśmy wieczorem do Jastrowia. Mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy

• E-FESTIWAL DZIECIĘCYCH TALENTÓW

• 10.06.2022
        • II miejsce podczas Gali Finałowej E-FESTIWALU DZIECIĘCYCH TALENTÓW ARTYSTYCZNYCH POWIATU ZŁOTOWSKIEGO 2022 zdobyła uczennica naszej szkoły Maja Frankowska w kat.7-8 + klasy ponadpodstawowe.

• Klasowe wycieczki

• Uczniowie z kl. VI b oraz kl.VII f pod opieką wychowawczyń: p. Katarzyny Wojdak,p.Ewy Rennack oraz p. Elwiry Piszcz i p.Elzbiety Kowalskiej, wzięli udział w wycieczce do Poznania. Nasi uczniowie poznali historię Ostrowa Tumskiego oraz Starego Rynku.Następnie zwiedzili Muzeum Broni Pancernej i na zakończenie zobaczyli niespotykaną roślinność w Palmiarni Poznańskiej.

• Wycieczka do Poznania

• 08.06.2022
        • 07.06.2022 r. klasy 5b i 5a wzięły udział w szkolnej wycieczce do Poznania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę. Plan wycieczki obejmował: zwiedzanie Bazyliki Archikatedralnej na Ostrowie Tumskim, Starego Miasta wraz z Ratuszem i legendarnymi koziołkami, wizytę na Zamku Królewskim, zwiedzanie Muzeum Broni Pancernej oraz odwiedziny w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
          Wszyscy uczestnicy byli żywo zainteresowani atrakcjami i pełni wrażeń wrócili do domów.

• Dzień Dziecka

• 01.06.2022
        • Pierwszy czerwca to wyjątkowy dzień dla wszystkich dzieci. Nie mogło być inaczej w naszej szkole, dlatego zorganizowano dla wszystkich uczniów niezapomniany, wesoły dzień.

• IX Gminny Konkurs Świat Baśni

• 31.05.2022

Wielkie gratulacje dla Wiktorii Żyjewskiej oraz Tymka Pieca za zajęcie I i III miejsca w Gminnym Konkursie Świat Baśni zorganizowanym przez Szkołę Podstawową w Sypniewie. Dzieci otrzymały nagrody i dyplomy,a później smaczne lody !

• Nasi ósmoklasiści !

• 26.05.2022
        • Do egzaminu ósmoklasisty w naszej szkole przystąpiło 71 uczniów. Życzymy wszystkim  wspaniałych wyników.

• Nowy  wizerunek patronki szkoły
        • Nowy wizerunek patronki szkoły

• 25.05.2022
        •  Z okazji urodzin Marii Konopnickiej , pani Katarzyna Nowakowska, nauczycielka plastyki  wykonała nowy  wizerunek  naszej patronki.Obraz wykonano techniką : akryl, węgiel ,złoto. Poprzedni portret był również  dziełem p. Katarzyny i miał już  prawie 30 lat ...

Umieszczamy także kolejne zdjęcia z Dnia Patrona Szkoły.

•  180 ROCZNICA URODZIN MARII KONOPNICKIEJ
        • 180 ROCZNICA URODZIN MARII KONOPNICKIEJ

• 24.05.2022
        •  W związku z przypadającą  23 maja 180. rocznicą urodzin Marii Konopnickiej – poetki i nowelistki epoki pozytywizmu oraz działaczki społecznej, Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ustanowił rok 2022 Rokiem Marii Konopnickiej. Z tej okazji w naszej szkole odbył się uroczysty apel poświęcony tej wybitnej pisarce, naszej patronce.

Przypomnijmy,że Maria Konopnicka, zasłynęła prozą i utworami skierowanymi do dzieci. Któż z nas nie zna ,, Stefka Burczymuchy”, małego chwalipięty, który jak się okazało bał się nawet małej myszki, a jej książka ,,O krasnoludkach i sierotce Marysi”została przetłumaczona na 40 języków.

Znała aż 10 języków obcych! Tłumaczyła na język polski autorów włoskich, angielskich, francuskich, niemieckich i czeskich.

Często dziś mówimy, że ,,podróże kształcą” - a ona kochała podróże, z nich czerpała wiedzę i twórcze natchnienie. W swoim życiu odwiedziła ponad 100 miast w kilkunastu krajach. O niektórych z nich, np. Rzymie, pisała w swoich utworach. Ślady licznych podróży odnajduje się także w jej listach. We Włoszech najlepiej czuła się we Florencji i Rzymie, w Niemczech w Dreźnie, a w Polsce preferowała Kraków.

Z okazji 25-lecia pracy pisarskiej otrzymała w darze od narodu dworek w Żarnowcu koło Krosna na Pogórzu Karpackim

W 1908 roku opublikowała Rotę – wiersz, który był jej protestem przeciw polityce germanizacji w zaborze pruskim.